تبلیغات

آرشیو

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 15
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 10
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 8
    بازدید هفته بازدید هفته : 15
    بازدید ماه بازدید ماه : 96
    بازدید سال بازدید سال : 850
    بازدید کلی بازدید کلی : 3,343

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.218.184.214
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

چطوری درس بخونم كه تو كنكور موفق شم

ذهني داوطلبان اين است كه به چه روشي بايد براي كنكور، درس بخوانند .
آيا بايد متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آيا حتما" بايد از كلاسهاي كنكورو روشهاي تستي استفاده كنند؟
آيا بايد از كتابها و جزوات خاصي استفاده كنند؟
آيا بايد خط به خط مطالب را حفظ كنند؟
آيا بايد شب و روز درس بخوانند؟
آيا بايد از خواب و خوراك و ورزش و تفريح بگذرنند؟
چه بايد كرد ؟ كدام راه به موفقيت در كنكور ختم مي شود ؟
مهم نيست روزي چند ساعت بخواني، فقط بايد بخواني! اين حرف تقريباً درست است اما لزوماً درس خواندن زياد باعث قبولي نمي‌شود بلكه فاكتورهاي ديگري هم دخيل هستند. حتماً برايت پيش آمده كه كتاب را باز كرده و پشت ميز نشسته‌اي اما حواست جاي ديگري است! بعد به خودت ميايي و مي‌بيني قرار بوده درس بخواني! در اين شرايط آيا توانسته‌اي حساب كني چه‌قدر درس خواندي؟ اگر هم توانسته باشي مي‌تواني بگويي چه‌قدر از آن واقعاً مفيد بوده؟

كميت درس خواندن در سال كنكور بسيار اهميت دارد اما اين را بدان كه كميت زماني ارزشمند است كه فاكتور كيفيت را در خودش داشته باشد. چه فايده دارد كه ۳ ساعت كتاب جلويت باشد و ۱ ساعت از آن حواست جاي ديگري باشد و ۱ ساعت ديگر هم تمركز كافي نداشته باشي و كلاً ۱ ساعت مفيد باشد؟ بهتر نيست از اول همان ۱ ساعت را مطالعه كني اما مفيد؟ پس از امروز اول از همه تمرين كن كه اگر حتي يك ربع درس مي‌خواني تمام تمركزت را روي درس قرار بدهي و بيش‌ترين استفاده را از آن ۱۵ دقيقه استراحت داشته باشي. در ابتداي راه هدف ما اين است كه تمام مدتي را كه مطالعه مي‌كنيم به بازدهي ۱۰۰ درصد نزديك كنيم. حالا چه اين مدت يك ساعت باشد چه ۱۰ ساعت. اكنون بنشين و با خودت صادق باش. روزهاي هفته را بنويس. صادقانه و بدون در نظر گرفتن اين‌كه چيزي را كه مي‌نويسي كم است يا زياد، فقط در برابر هر روز بنويس كه حداكثر چه‌قدر مي‌تواني مطالعه داشته باشي. مهم نيست كه الان كجا هستي، مهم اين است كه مي‌خواهي آن را ارتقا بدهي.

حالا كه ساعت‌هاي مطالعه‌ات را بر اساس توانايي امروزت نوشتي تمام سعي‌ات را بكن كه اين هفته به ساعت‌هايي كه نوشته‌اي نزديك شوي. حواست باشد كه عدد نوشته‌شده كاملاً به اختيار تو نوشته شده است؛ پس براي رسيدن به آن اراده داشته باش. ساعت آرماني براي خودت ننويس. بعد از يك هفته عملكرد خودت را ارزيابي كن. حالا جلو همان روزها بنويس كه چه‌قدر واقعاً درس خواندي و چه‌قدر با چيزي كه نوشته بودي فاصله داشتي. با اين كار نسبت به توانايي واقعي خودت شناخت پيدا مي‌كني. با خودت بگو اين توانايي الان من است و هر روز آن را ارتقا مي‌دهم. بعد از اين هفته روزهاي هفته‌ي بعد را بنويس و با توجه به ساعاتي كه هفته‌ي پيش در آن روز مطالعه‌ي واقعي داشتي ساعات جديد را يادداشت كن. دقت كن در هر روز از هفته‌ي جديد نيم‌ساعت تا يك ساعت به ساعات مطالعه‌ي قبلي اضافه كني. روند اضافه كردن ساعت را تند نكن تا خسته و بي‌انگيزه نشوي. اگر هر هفته حتي نيم‌ساعت به برنامه‌ي مطالعه‌ي روزانه‌ات اضافه كني نزديك به ۳ ساعت به مطالعه‌ي هفتگي تو اضافه مي‌شود. بعد از يك ماه به ساعات مطالعه‌ي روزانه‌ي تو دو ساعت اضافه خواهد شد. اگر يك ماه پيش، ۴ ساعت در روز درس مي‌خواندي حالا ۶ ساعت مي‌خواني. اين را به خاطر بسپار كه پيشرفت تدريجي است. پس صبر داشته باش و از هر ثانيه‌اي كه درس مي‌خواني نهايت لذت و استفاده را ببر.


تاریخ ارسال پست: یکشنبه 05 آبان 1398 ساعت: 2:35

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش